Κατά τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης το σώμα της γυναίκας ταλαιπωρείται από πόνους στην πλάτη, τα πόδια και την κοιλιά με αποτέλεσμα ο τόσο ευεργετικός ύπνος για την υγεία της μέλλουσας μητέρας και του εμβρύου, να γίνεται όλο και πιο άβολος ή δύσκολος.

Οι συνηθέστεροι λόγοι που μία έγκυος παρουσιάζει δυσκολίες κατά την διάρκεια του ύπνου είναι οι ακόλουθοι:

  • Ο πόνος στην πλάτη εξαιτίας της αύξησης του σωματικού βάρους
  • Η αϋπνία
  • Η καούρα
  • Η δύσπνοια
  • Η αύξηση του μεγέθους της κοιλιάς

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη στάση ύπνου;

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η καλύτερη θέση ύπνου για την μέλλουσα μανούλα, είναι η πλάγια θέση.

Ειδικότερα ο ύπνος στην αριστερή πλευρά είναι ιδανικός καθώς βοηθάει το έμβρυο σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία του αίματος στον πλακούντα, άρα και τον τρόπο με τον οποίο τρέφεται.

Επίσης ο ύπνος σε πλάγια θέση βοηθά τα νεφρά της εγκύου να αποβάλλουν αποτελεσματικά τα υγρά από το σώμα, κάτι που μειώνει το πρήξιμο στο κάτω μέρος των ποδιών και των χεριών.

Το ιδανικότερο για την έγκυο είναι να κοιμάται έχοντας τα πόδια λυγισμένα με ένα μαξιλάρι ανάμεσα. Οι πόνοι στην πλάτη μπορούν να αντιμετωπιστούν με ένα μαξιλάρι κάτω από την κοιλιά ενώ η ενοχλητική καούρα με ένα ακόμα μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι.

Καλό θα ήταν κάθε μέλλουσα μανούλα να αποφεύγει να κοιμάται ανάσκελα προς τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης, καθώς το βάρος βαραίνει τη σπονδυλική στήλη, τους ραχιαίους μυς, τα έντερα και τα μεγάλα αιμοφόρα αγγεία του σώματός σας.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει μυϊκούς πόνους, αιμορροΐδες, και μειωμένη κυκλοφορία, ενώ μπορεί να μειώσει και την κυκλοφορία του αίματος στο μωρό.

Ο ύπνος ανάσκελα μπορεί επίσης να ρίξει την πίεση, προκαλώντας ζαλάδες στη μέλλουσα μαμά ενώ ευνοεί και το ροχαλητό και αν έχετε αυξημένο βάρος μπορεί να προκαλέσει άπνοια στον ύπνο.

Ένα μαξιλάρι εγκυμοσύνης χάρη στον ειδικό σχεδιασμό του, είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τη μέλλουσα μητέρα κατά τη διάρκεια του ύπνου στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης καθώς προσφέρει σταθερή υποστήριξη στο σώμα της και μεγάλη ευελιξία για να αλλάζει θέσεις εύκολα και άνετα!

Ο καλύτερος χρόνος απόκτησης του είναι στον 6ο – 7ο μήνα της εγκυμοσύνης. Όσο νωρίτερα χρησιμοποιεί μία έγκυος το μαξιλάρι εγκυμοσύνης τόσο νωρίτερα η κοιλιά και τα πόδια της θα επωφεληθούν από τη μεγάλη υποστήριξη, θα μπορεί να χαλαρώσει και να απολαύσει έναν πραγματικά ξεκούραστο και τόσο απαραίτητο ύπνο!