Σαράντα χρόνια πέρασαν από τότε που η αγάπη του συνιδρυτή της SONY, Μασάρου Ιμπούκα, για την κλασική μουσική καθώς και τα συνεχή επαγγελματικά του ταξίδια, οδήγησαν στη δημιουργία του Walkman, της συσκευής που έφερε την ανατολή μίας νέας εποχής για τη μουσική.

Ο Μασάρου Ιμπούκα συνήθιζε όταν ταξίδευε να χρησιμοποιεί τη φορητή συσκευή “TC-D5”, η οποία είχε κυκλοφορήσει από τη Sony το 1978. Το “TC-D5” πρόσφερε τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής από κασέτες καθώς και ηχογράφηση, όμως το μέγεθος του δεν διευκόλυνε στις μετακινήσεις παρόλο που χαρακτηριζόταν ως φορητό.

Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Μασάρου Ιμπούκα ζήτησε από το εργατικό δυναμικό της εταιρίας τη δημιουργία μίας μικρότερης και πιο εύχρηστης συσκευής που θα επιτρέπει το άκουσμα της αγαπημένης τους μουσικής όπου και να βρεθούν.

Το αρχικό μοντέλο ήταν το “TPS-L2” όμως επικράτησε ως Walkman.

Την 1η Ιουλίου του 1979 το κοινό καλωσόρισε στη ζωή του Walkman. Ήταν η ημέρα που η πρωτοποριακή αυτή μουσική συσκευή φιγουράρισε για πρώτη φορά στα ράφια των καταστημάτων και η ημέρα όπου η μουσική βγήκε από τα σαλόνια και “πήγε βόλτα” δίχως βαριές συσκευές να ακολουθούν τη διασκέδαση.

Ήταν “η ημέρα που η μουσική περπάτησε”.

Η απήχηση της πρωτοποριακής αυτής μουσικής συσκευής ήταν εντυπωσιακή με αποτέλεσμα μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων η Sony να έχει ξεπουλήσει!

Αξίζει να σημειωθεί πως η πίστη στο συγκεκριμένο προϊόν ήταν τόσο μεγάλη ώστε το τμήμα μάρκετινγκ της Sony να σχεδιάσει μία ξεχωριστή διαφημιστική καμπάνια για την προώθηση του Walkman που πραγματικά έγραψε τη δική της σελίδα στη διαφήμιση…

Η εταιρία εφοδίασε τους υπαλλήλους της εταιρίας με Walkman συσκευές και οι ίδιοι κυκλοφορούσαν στους δρόμους και στα τρένα, ακούγοντας μουσική και συζητώντας με περαστικούς για το νέο προϊόν της Sony.

Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η στάση των δημοσιογράφων απέναντι στο Walkman, αλλά στο τέλος ακόμα και αυτοί άλλαξαν στάση στο καινοτόμο προϊόν.

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, τον Ιούνιο του 1980 το Walkman συστήθηκε και στον Αμερικάνικο λαό. Η ανοδική πορεία ήταν πραγματικά εξαιρετική και το 1983, οι κασέτες πέρασαν τους δίσκους βινυλίου για πρώτη φορά σε πωλήσεις.

Το 1986, μετρήσεις έδειξαν ότι λόγω του walkman, είχαν αυξηθεί κατά 30% το ποσοστό των ανθρώπων που περπατούσαν ή έτρεχαν για ευχαρίστηση.

Μέσα σε δέκα χρόνια, το walkman είχε γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα προϊόντα παγκοσμίως ενώ δεν ήταν λίγα τα παιδιά που σαν πρώτη επιλογή για το χριστουγεννιάτικο δώρο τους είχαν ένα walkman!

 

H ιαπωνική εταιρεία πούλησε πάνω από 400 εκατομμύρια WALKMAN σ’ όλον τον κόσμο.

Στο σήμερα 40 χρόνια μετά από την εφεύρεση που δημιούργησε τη δική της επανάσταση στη μουσική, όλα είναι διαφορετικά. Η δυνατότητα να ακούσεις μουσική σε κάθε σου δραστηριότητα είναι εξαιρετικά απλή και το Walkman δεν αντιπροσωπεύει με τίποτα τη νέα γενιά…

Το Walkman έχει πια κρατηθεί σαν ενθύμιο στις κούτες των εφηβικών χρόνων μίας άλλης εποχής όμως δεν παύει με τίποτα να αποτελεί τη συσκευή που έφερε μία παγκόσμια αλλαγή στη μουσική και συντέλεσε στην ίδρυση του νέου γοργά αναπτυσσόμενου τεχνολογικού κόσμου.