Για τον Σαμψών τα μαλλιά ήταν σύμβολο δύναμης ενώ για την Coco Chanel η απόφαση μιας γυναίκας να κόψει τα μαλλιά της συμβόλιζε την απόφαση της να αλλάξει τη ζωή της. Κοντά ή μακριά τα περιποιημένα μαλλιά σε κάθε άνθρωπο είναι σύμβολο αυτοπεποίθησης. Ομορφαίνουν τη διάθεση και προσδίδουν σε αυτούς μία γοητεία.

Η μη σωστή διατροφή, η ρύπανση, το άγχος, τα δυνατά προϊόντα styling είναι κάποιοι από τους λόγους που ταλαιπωρούν τα μαλλιά με αποτέλεσμα την σταδιακή αποδυνάμωση τους.

Η σωστή περιποίηση τους εντατικά και όχι μόνο πριν κάποια σημαντική συνάντηση θα χαρίσει λάμψη αλλά και υγεία.

Η ισορροπημένη διατροφή προσφέρει σωματική ευεξία και λαμπερά μαλλιά! Η υπέρμετρη κατανάλωση ανθρακούχων αναψυκτικών, καφείνης, το κάπνισμα και η έλλειψη βιταμινών (κυρίως B6, B12 και φολικού οξέος) δημιουργεί κινδύνους και για το τριχωτό της κεφαλής.

Ένα πρόγραμμα διατροφής πλούσιο σε φρούτα και λαχανικά, καστανό ρύζι, όσπρια, ξηρούς καρπούς (ωμούς και ανάλατους) δίνουν στον οργανισμό τα απαραίτητα εφόδια για την προστασία των μαλλιών.

Λίγα λεπτά χαλάρωσης την ημέρα με ένα ελαφρύ μασάζ στο κεφάλι όχι μόνο τονώνει την κυκλοφορία του αίματος αλλά λειτουργεί προληπτικά ενάντια στην πιτυρίδα και βοηθά στην αποβολή των νεκρών κυττάρων.

Μαλλιά ξηρά, λιπαρά, κανονικά ή βαμμένα;

Ο κάθε τύπος τρίχας είναι διαφορετικός έχοντας τις δικές του ξεχωριστές ανάγκες και απαιτήσεις. Η επιλογή σαμπουάν και μαλακτικής κρέμας (conditioner) πρέπει να είναι προσεκτική και εστιασμένη στο τύπο μαλλιών του εκάστοτε ανθρώπου.

Η μαλακτική κρέμα πρέπει να χρησιμοποιείται μετά από κάθε λούσιμο ενώ μία φορά την εβδομάδα να εφαρμόζεται μία μάσκα μαλλιών για μεγαλύτερη φροντίδα. Επίσης καλό θα ήταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα η μάρκα του σαμπουάν να αλλάζει καθώς αυξάνονται οι πιθανότητες τα μαλλιά να ατονούν, να κάνουν πιτυρίδα και να λαδώνουν γρηγορότερα από το σύνηθες.

Με το χτένισμα των μαλλιών τουλάχιστον 2 φορές την ημέρα από την ρίζα ως τις άκρες τα φυσικά έλαια της τρίχας “μοιράζονται” και φαίνονται πιο λαμπερά ενώ είναι λιγότερα επιρρεπή στο λεγόμενο “σπάσιμο”. Επίσης την λάμψη των μαλλιών στο χτένισμα βοηθά πολύ και η χρησιμοποίηση μιας βούρτσας από φυσικές τρίχες.

Το χτένισμα των μαλλιών είναι απαραίτητο και πριν το λούσιμο ιδιαίτερα για τις γυναίκες με μακριά μαλλιά καθώς με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται τα μπερδέματα και οι κόμποι.

Όσο και αν ένα καυτό μπάνιο είναι χαλαρωτικό και αποφορτίζει το σώμα από την ένταση της ημέρας, το λούσιμο πρέπει να γίνεται με χλιαρό νερό και όχι καυτό αφού το καυτό νερό στο λούσιμο προκαλεί εντονότερη παραγωγή σμήγματος το οποίο και οδηγεί και στη λιπαρότητα των μαλλιών.

Στην περιποίηση των μαλλιών όλα παίζουν τον ρόλο τους ακόμη και η πετσέτα!

Μετά το λούσιμο το στρώμα της πιτυρίδας διατηρείται απαλό με τη βοήθεια της πετσέτας των μαλλιών όταν αυτή χρησιμοποιείται σωστά. Η πετσέτα πρέπει να απορροφά το νερό από το τριχωτό της κεφαλής απαλά και όχι να τρίβονται τα μαλλιά για να στεγνώσουν.

Σε τι απόσταση είναι το πιστολάκι των μαλλιών σε κάθε στέγνωμα;

Το ιδανικότερο είναι τα μαλλιά να στεγνώνουν φυσικά όσο πιο συχνά γίνεται κάτι που είναι ευκολότερο τους θερινούς μήνες. Στην περίπτωση όμως που η χρήση του είναι αναγκαία η ασφαλής απόσταση από το τριχωτό της κεφαλής είναι τουλάχιστον 15 εκατοστά.

Άστα τα μαλλάκια σου δεμένα όταν φυσάει και όχι ανακατωμένα!

Στις ημέρες με έντονο αέρα είναι προτιμότερο τα μαλλιά να είναι πιασμένα καθώς με αυτό τον τρόπο προστατεύονται από το φριζάρισμα και από το να λερωθούν πολύ γρηγορότερα από τον συνηθισμένο τους χρόνο.

Το αντίθετο συμβαίνει στον ύπνο. Ο ύπνος με δεμένα μαλλιά είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει πονοκεφάλους ή ημικρανίες ενώ οι πιθανότητες τριχόπτωσης αυξάνονται αφού η τρίχα ταλαιπωρείται.

Η ρουτίνα ύπνου περιλαμβάνει βούρτσισμα μαλλιών και όχι πιασμένα αλλά ελεύθερα προς τα πάνω.

Τέλος η επίσκεψη στο κομμωτήριο ακόμα και για όσες γυναίκες έχουν μακριά μαλλιά καλό θα είναι να πραγματοποιείται κάθε οκτώ εβδομάδες περίπου.

Ακόμα και αν πρόκειται για ένα μικρό καθάρισμα στις άκρες, τα μαλλιά ανανεώνονται, αναπνέουν και όχι μόνο φαίνονται αλλά είναι πιο υγιή.