Ο Ιανουάριος τις περισσότερες φορές μοιάζει με την έναρξη ενός νέου κύκλου εμπειριών γεμάτου σχέδια για προσωπική ανάπτυξη και βελτίωση. Η γυμναστική και η σωστότερη διατροφή κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις λίστες αλλαγών και η φράση: «Φέτος θα ξεκινήσω εντατική γυμναστική και διατροφή οπωσδήποτε» είναι γνωστή στους περισσότερους.

Οι μήνες όμως περνούν, η αναβλητικότητα κυριαρχεί τη σκέψη και η υπόσχεση στον εαυτό σου για το “ευ ζην” μοιάζει να απομακρύνεται.

Η ιδέα για ένα χουχουλιάρικο απόγευμα στον καναπέ παρέα με ένα ζεστό ρόφημα, σοκολάτες, κουβερτούλα και τον νέο κύκλο της αγαπημένης σου σειράς στο Netflix, ακούγεται δελεαστικότερη από μία εντατική προπόνηση στο γυμναστήριο ή από τη σκέψη για τζόκινγκ στη φύση.

Όλα αυτά μέχρι τις πρώτες ζεστές ημέρες της Άνοιξης όπου η σκέψη του καλοκαιριού τριβελίζει το μυαλό. Οι μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου ψάχνουν ασταμάτητα κάποια μαγική συνταγή όπου σε ελάχιστο χρόνο, σχεδόν μηδενικό, θα απαλλάξει το σαν τη βαρυχειμωνιά σώμα από όλες τις αμαρτίες των προηγούμενων μηνών. Αδύνατον! Ακόμα και ο Panoramix στο χωριό των Γαλατών δεν το είχε καταφέρει!

Μήπως λοιπόν φέτος ήρθε η στιγμή για όχι μία ακόμη υπόσχεση που δεν θα τηρηθεί αλλά για μία ουσιαστική αλλαγή; Μία λύση που θα ανταποκρίνεται στις προσωπικές ανάγκες του εαυτού και θα προκαλεί αισθήματα ευφορίας και όχι καταπίεσης;

Ο χορός αποτελεί μία ιδανική μορφή άσκησης που βοηθά ακόμη και τους πιο νωχελικούς να δουν τη γυμναστική με άλλο μάτι!

Είναι τρόπος διασκέδασης, είναι τρόπος συναισθηματικής αποφόρτισης από την ένταση της ημέρας, είναι ένας τρόπος φυσικής επικοινωνίας και όχι διαδικτυακής αλλά το κυριότερο είναι μία εξαιρετική μορφή άσκησης που προκαλεί τέρψη στην ψυχή και το σώμα ενώ η εντατική ενασχόληση με τον χορό επιφέρει στον οργανισμό πολλαπλά οφέλη.

Ο χορός δεν γυμνάζει μόνο το σώμα αλλά και το μυαλό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών η συστηματική ενασχόληση με τον χορό βελτιώνει τις γνωστικές δεξιότητες του εγκεφάλου και το προετοιμάζει για μάθηση. Κατά τη διάρκεια του χορού, το σώμα αυξάνει τη ροή τους αίματος στον εγκέφαλο το οποίο τον τροφοδοτεί με την απαραίτητη για τη λειτουργία του ποσότητα οξυγόνου και γλυκόζης.

Σε ψυχολογικό επίπεδο ο χορός μπορεί να βοηθήσει με αποτελεσματικό τρόπο στην αντιμετώπιση συναισθηματικών διαταραχών όπως η κατάθλιψη.

Τα αποτελέσματα ερευνών από το “Αlbert Einstein College of Medicine” της Νέας Υόρκης, απέδειξαν ότι η ενασχόληση με αυτή τη δραστηριότητα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο άνοιας.

Σύμφωνα με τις έρευνες το 76% των ανθρώπων που είχαν προσθέσει τον χορό στην καθημερινότητα τους, υπήρχε η περίπτωση εμφάνισης λιγότερων σημαδιών άνοιας εν συγκρίσει με άλλες γνωστικές και σωματικές δραστηριότητες.

Ο χορός ενισχύει την καλή λειτουργία του μεταβολισμού συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο σε ταχύτερες καύσεις του οργανισμού.

Τριάντα μόλις λεπτά χορού αρκούν για την καύση από 200 μέχρι 400 θερμίδες (εξαρτάται από το είδος του χορού) με αποτέλεσμα τη διατήρηση του επιθυμητού σωματικού βάρους και την καύση των περιττών κιλών.

Χορεύοντας γυμνάζονται ταυτόχρονα μύες του σώματος που δε γυμνάζονται με τα άλλα είδη γυμναστικής. Κορμός, γλουτοί, χέρια, ώμοι και πόδια. Όλο το σώμα μπαίνει στον χορό καθώς γυμνάζεται από την κορφή ως τα νύχια!

Το σώμα αποκτά αντοχή ευλυγισία και δύναμη, ενώ βελτιώνεται η στάση και η κίνηση του. Η ενασχόληση με τον χορό είναι ιδανική για την αντιμετώπιση ασθενειών η κύφωση, η λόρδωση, η σκολίωση.

Επίσης η λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων δυναμώνει σε σημαντικό βαθμό Η καρδιά και οι πνεύμονες αφού αποτελεί μία πολύ καλή μορφή αερόβιας άσκησης.

Ο χορός αποτελεί έναν μοναδικό τρόπο να βρεις τον εαυτό σου αλλά και να τον χάσεις την ίδια στιγμή… Να αποδράσεις από τις έννοιες και τα άγχη και να θυμηθείς λίγο τα θέλω σου.

Tango, swing, zumba, pole dancing, salsa, flamenco καθώς και ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί είναι μόνο μερικά από τα είδη χορού που μπορεί κάποιος να επιλέξει.