Σε μία καθημερινότητα με γρήγορους ρυθμούς, ατέλειωτες δραστηριότητες και στρες η γυμναστική πολλές φορές φαντάζει μία ακόμη κουραστική εργασία για τον οργανισμό. Η σκέψη πως χρειάζεται αρκετός χρόνος γυμναστικής για μια καλή προπόνηση λειτουργεί αποτρεπτικά ενώ στην πραγματικότητα 10 λεπτά σωματικής άσκησης μπορούν να χαρίσουν στον οργανισμό υγεία και ευεξία.

Μία βόλτα με το ποδήλατο για 10 λεπτά αναζωογονεί και δυναμώνει τον ανθρώπινο νου. Ακόμα και 10 λεπτά άσκησης σε δυνατούς ρυθμούς στο στατικό ποδήλατο μπορεί να βοηθήσουν. Ο νους χαλαρώνει, αποβάλει το στρες και βοηθά στην οργάνωση της σκέψης.

Μπορούν λιγότερο από 10 λεπτά τρέξιμο καθημερινά να γίνουν σύμμαχος μιας δυνατής καρδιάς; Η απάντηση είναι ΝΑΙ!

Σύμφωνα με έρευνες οι άνθρωποι που έχουν κάνει τρόπο ζωής το τρέξιμο για 7 λεπτά κάθε μέρα έχουν δυνατότερο καρδιοαναπνευστικό σύστημα και έως 45% μικρότερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους από καρδιακά προβλήματα. Επίσης το καθημερινό τζόκινγκ βοηθά στη μείωση του άγχους και στην εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Στην κορυφή των δραστηριοτήτων για το κάψιμο θερμίδων σε σύντομο χρόνο βρίσκεται το σχοινάκι. Το σχοινάκι έχει αποδειχθεί κάτι περισσότερο από ένα παιδικό παιχνίδι. Απλό και ευέλικτο φαίνεται πως 10 λεπτά άσκησης αρκούν για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και το κάψιμο θερμίδων.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί οι μικρότερες προπονήσεις μεγαλύτερης έντασης μπορεί να φέρουν στον οργανισμό τα ίδια αποτελέσματα όπως μία προπόνηση μεγαλύτερης διάρκειας αλλά πιο χαλαρού ρυθμού.

Ένα παράδειγμα σύντομων αλλά δυνατών προπονήσεων είναι οι ασκήσεις Tabata. Πρόκειται για ασκήσεις 4 λεπτών όπου υπάρχει εναλλαγή ρυθμού. Σε κάθε λεπτό 20 δευτερόλεπτα έντονης άσκησης εναλλάσσονται με 10 δευτερόλεπτα χαλάρωσης.