Με τις ρίζες του στη μακρινή Ανατολή το φαγόπυρο ή μαυροσίταρο αποκτά όλους και περισσότερους οπαδούς της “wellness” διατροφής.

Η όψη του φυτού μοιάζει με τα σιτηρά αλλά δεν είναι. Το φαγόπυρο χαρακτηρίζεται ως ψευτοδημητριακό όπου οι σπόροι του φυτού τρώγονται ενώ έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σύνθετους υδατάνθρακες.

Τα υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών που κατέχει (μέχρι 14 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά 100 γραμμάρια), το καθιστούν μία από τις κορυφαίες επιλογές για όσους έχουν επιλέξει έναν χορτοφαγικό τρόπο διατροφής.

Οι σπόροι φαγόπυρου μπορούν να αντικαταστήσουν το ρύζι και το αλεύρι φαγόπυρου δημιουργεί ελαφριά αρτοσκευάσματα αποτελώντας ιδανική επιλογή για όσους πάσχουν από δυσανεξία στη γλουτένη.

Στην αγορά επίσης υπάρχει μία πληθώρα προϊόντων με το φαγόπυρο ως βασικό συστατικό τους. Νιφάδες φαγόπυρου για ένα υγιεινό πρωινό, κράκερς και άλλα προϊόντα για υγιεινά και χορταστικά σνακ.

Το φαγόπυρο αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, των βιταμινών που συμβάλλουν στην ομορφιά και την υγεία του δέρματος, ενισχύουν τη λειτουργία του μεταβολισμού και βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του μυϊκού και νευρικού συστήματος. Επίσης περιέχει μεγάλη ποσότητα της αντιοξειδωτικής βιταμίνη Ε αλλά και βιταμίνη Κ που προστατεύει την καρδιά.

Η προσθήκη του φαγόπυρου στη διατροφή χαρίζει στον οργανισμό τις φυτικές ίνες που χρειάζεται για την καλή λειτουργία του εντέρου και βοηθά στην πέψη, ενώ σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών η κατανάλωση του συμβάλλει στη μείωση εμφάνισης υψηλής χοληστερόλης και υπέρτασης.

Όσοι το έχουν εντάξει στη διατροφή τους εφοδιάζουν τον οργανισμό τους με μέταλλα όπως χαλκός, σίδηρος, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρος (τόνωση ανοσοποιητικού), σελήνιο κ.α

Είναι ιδανική τροφή του χειμώνα. Το φαγόπυρο έχει χαρακτηριστεί ως θερμαντικό τρόφιμο και ανήκει στην κατηγορία “γιάνγκ” σύμφωνα με τη μακροβιοτική διατροφή.

Ένα γεύμα με σπόρους φαγόπυρου βοηθά τον οργανισμό να αποτοξινωθεί από τα περιττά υγρά, μειώνοντας την ενοχλητική αίσθηση του φουσκώματος. Τα οφέλη του όμως δεν εξαντλούνται εδώ.

Χάρη στη ρουτίνη που εμπεριέχει είναι ευεργετικό για τη λειτουργία των νεφρών ενώ μπορεί σύμφωνα με ερευνητές να ανακουφίσει από τα συμπτώματα της κεφαλαλγίας.

Στη σαλάτα, στο γιαούρτι, σε πίτες… Το φαγόπυρο απολαμβάνεται με κάθε τρόπο και χαρίζει γενναιόδωρα τα οφέλη του.