Φακές, φάβα, μαυρομάτικα, ρεβίθια, κουκιά… Μία μεγάλη ποικιλία γεύσεων, χρωμάτων και μεγεθών με κοινό στοιχείο πως ανήκουν όλα στη μεγάλη οικογένεια των οσπρίων που κατέχει ηγετική θέση στο φυτικό βασίλειο χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα τους σε πρωτεΐνη και όχι μόνο.

Παλαιότερα χαρακτήριζαν τα όσπρια ως “το κρέας των φτωχών”. Σήμερα μπορεί να ειπωθεί απλά πως είναι μία από τις πρώτες επιλογές στα πλαίσια ενός well being τρόπου διατροφής και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της μεσογειακής διατροφής.

Με τρόπο παραδοσιακό ή με τη φαντασία να δίνει οδηγίες, τα όσπρια μαγειρεύονται με ποικίλους τρόπους χαρίζοντας τη νοστιμιά τους και τα πλούσια διατροφικά τους οφέλη.

Τα όσπρια είναι άκρως ευεργετικά για την υγεία και οι ακόλουθοι 7 λόγοι επιβεβαιώνουν γιατί γίνονται σύμμαχος της διατροφής και της καλής ζωής!

1. Τα όσπρια διατηρούν χαμηλά τα επίπεδα σακχάρου. Ο χαμηλός γλυκαιμικός τους δείκτης και το εξαιρετικά καλό μείγμα σύνθετων υδατανθράκων και πρωτεϊνών που έχουν επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης με αποτέλεσμα η γλυκόζη του αίματος να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

2. Βοηθούν στη λειτουργία της καρδιάς. Έχουν χαμηλά λιπαρά 2% με 3% και η υψηλή περιεκτικότητα τους σε διαλυτές φυτικές ίνες μειώνει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερόλης και γλυκεριδίων.

3. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

4. Μία από πρώτες επιλογές για όσους ακολουθούν έναν vegan τρόπο διατροφής. Μισό φλιτζάνι βρασμένα φασόλια προσφέρει στον οργανισμό 7 γρ. πρωτεϊνών, την ίδια δηλαδή ποσότητα που δίνουν 30 γρ. κοτόπουλου, ψαριού ή κρέατος.

5. Είναι ιδανικά για όσους πάσχουν από δυσανεξία στη γλουτένη που ανιχνεύεται σε βρώμη, κριθάρι και σιτάρι.

6. Μεταβολίζονται με αργούς ρυθμούς δίνοντας έτσι το αίσθημα της πληρότητας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Συμβάλλουν έτσι σημαντικά και στην απώλεια βάρους με ένα φλιτζάνι βρασμένα φασόλια να δίνει στον οργανισμό 258 θερμίδες.

7. “Παντρεύονται” τέλεια με δημητριακά. Για να είναι οι πρωτεΐνες των οσπρίων ισότιμες με τις πρωτεΐνες του κρέατος χρειάζεται να τρώγονται σε συνδυασμό με δημητριακά. Με αυτόν τον τρόπο τα αμινοξέα που περιέχονται και στα όσπρια και στα δημητριακά αλληλοσυμπληρώνονται.