Τις πιο καυτές καλοκαιρινές ημέρες μία φέτα καρπούζι δροσίζει και ενυδατώνει τον οργανισμό. Σκέτο ή με λίγη φέτα όπως έκαναν πιο παλιά είναι η ιδανική τροφή για ένα χαλαρό απόγευμα στη βεράντα. Εκτός όμως από τα οφέλη και τη δροσιά που προσφέρει το καρπούζι στον οργανισμό, διατροφικά οφέλη έχουν και οι σπόροι καρπουζιού.

Πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά και με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, οι σπόροι καρπουζιού είναι το καλοκαιρινό superfood! Και αν αυτοί δεν είναι καλοί λόγοι για να ενταχθούν στο καλοκαιρινό πρόγραμμα διατροφής, τα οφέλη για την υγεία που προσφέρουν ίσως αλλάξουν γνώμη και κάνουν τα μικρά αυτά σποράκια το healthy summer snack σου!

Μαγνήσιο

Ένα από τα πολλά πολύτιμα συστατικά που βρίσκονται στους σπόρους καρπουζιού είναι το μαγνήσιο. Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για πολλές από τις μεταβολικές λειτουργίες του σώματος. Είναι επίσης αναγκαίο για τη διατήρηση των νεύρων και της λειτουργίας των μυών, καθώς επίσης και για το ανοσοποιητικό, την καρδιά καθώς και την υγεία των οστών.

Σίδηρος

Μια χούφτα από τα μαγικά σποράκια του αγαπημένου καλοκαιρινού φρούτου εμπεριέχει περίπου 0,29 mg σιδήρου. Ο σίδηρος βοηθά το σώμα να μετατρέψει τις θερμίδες σε ενέργεια. Επίσης ο σίδηρος είναι ένα σημαντικό συστατικό της αιμοσφαιρίνης που συντελεί στη μεταφορά του οξυγόνου μέσα από το σώμα.

Φυλλικό οξύ

Οι σπόροι καρπουζιού είναι πλούσιοι σε φυλλικό οξύ. Το φυλλικό οξύ, επίσης γνωστό και ως φολικό οξύ ή βιταμίνη Β9, είναι σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Οι γυναίκες που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία το χρειάζονται ακόμη περισσότερο, δεδομένου ότι η ανεπάρκεια φυλλικού οξέος έχει συνδεθεί με ορισμένες γενετικές ανωμαλίες.

Πως καταναλώνονται

Αφήνετε τους σπόρους να στεγνώσουν και έπειτα από 2-3 ημέρες τους ξεφλουδίζετε. Καλό θα είναι να αποφύγετε την κατανάλωση της εξωτερικής μαύρης επιφάνειας.