Στην καρδιά του καλοκαιριού τα πλούσια γεύματα δίνουν τη θέση τους σε πιο απλές και δροσερές επιλογές που ενυδατώνουν και φροντίζουν τον καταπονημένο από τη ζέστη οργανισμό. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι οι δύο από τις top επιλογές τις θερμότερες καλοκαιρινές ημέρες με σύμμαχο πάντα το νερό.

Φρούτα

Η φύση προσφέρει απλόχερα κάθε καλοκαίρι τους καρπούς της για την ενυδάτωση και τη φροντίδα του ανθρώπινου οργανισμού. Δεν είναι τυχαίο ότι τα φρούτα της θερμότερης εποχής του χρόνου αποτελούνται από περισσότερο από 90% νερό με “βασιλιά” των καλοκαιρινών φρούτων το καρπούζι.

Το καρπούζι εκτός από δροσιστικό και πεντανόστιμο χάρη στο λυκοπένιο που εμπεριέχει προστατεύει τον οργανισμό από την έκθεση στον ήλιο. Άλλες πηγές του πολύτιμου λυκοπενίου είναι η παπάγια, το ροζ γκρέιπφρουτ, η γκουάβα και φυσικά η ντομάτα.

Ψάρια

Στις υψηλές θερμοκρασίες τα ψάρια αποτελούν την εναλλακτική λύση του κρέατος. Πλούσια σε καλά λιπαρά, τροφοδοτούν τον οργανισμό με την απαραίτητη πρωτεΐνη για να διατηρείται η ενέργεια σε υψηλά επίπεδα μέσα στην ημέρα. Βέβαια όσο δελεαστικό και αν φαντάζει ένα γεύμα με τηγανιτά ψάρια και αλκοόλ δίπλα στη θάλασσα, καλό θα είναι να καταναλώνονται στη σχάρα ή στον ατμό.

Τσάι

Όσο και αν ακούγεται απίθανο να σκεφτεί κάποιος την κατανάλωση ενός ζεστού ροφήματος στην καρδιά του καλοκαιριού, το ζεστό ρόφημα έχει την ιδιότητα να βοηθά στην ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος…

Το τσάι είναι ήπιο διουρητικό, αλλά ο ιδρώτας και κυρίως η εξάτμιση αυτού του ιδρώτα, είναι ένας από τους βασικούς τρόπους για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και τη διατήρηση της ισορροπίας της θερμότητας. Λόγω του αυξημένου θερμικού φορτίου από την κατανάλωση ενός ζεστού ποτού, υπάρχει αντισταθμιστική αύξηση στη συνολική παραγωγή ιδρώτα, η οποία υπερκαλύπτει το εσωτερικό θερμικό κέρδος από το ζεστό ρόφημα.

Σαλάτες

Πράσινη σαλάτα με μαρούλι και τόνο ή κολοκυθάκια με κινόα; Τα πράσινα λαχανικά όπως το μαρούλι, το αγγούρι, το σπανάκι, τα κολοκυθάκια κ.ο.κ χάρη στο μεγάλο ποσοστό νερού που εμπεριέχουν, ενυδατώνουν, δροσίζουν και το κυριότερο προσφέρουν γεύματα που δεν προκαλούν δυσφορία αλλά είναι “φιλικά” προς το στομάχι. Επίσης η πλούσια περιεκτικότητα τους σε ασβέστιο συμβάλλει στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Σούπα γκασπάτσο

Στη ζεστή Ανδαλουσία της Ισπανίας συνηθίζουν να απολαμβάνουν τις καυτές ημέρες του θέρους το γκασπάτσο. Η παραδοσιακή Ισπανική σούπα έχει ως κύριο υλικό της την ντομάτα και απολαμβάνεται παγωμένη. Είναι η ιδανική λύση για ένα θρεπτικό και ελαφρύ γεύμα.

Τις ζεστότερες ημέρες του καλοκαιριού καλό θα είναι να αποφεύγεται η κατανάλωση κρέατος, αλκοόλ, μάνγκο και προϊόντα με περίσσεια ποσότητα ζάχαρης.