Η περίοδος της Σαρακοστής πλησιάζει και το ταχίνι θα μπορούσε να θεωρηθεί το superfood της νηστείας. Το ταχίνι είναι μία τροφή με εξαιρετικά θρεπτικά οφέλη που εφοδιάζει τον οργανισμό με την απαραίτητη ενέργεια με αποτέλεσμα όσοι επιλέγουν να απέχουν από τις “απαγορευμένες” τροφές της νηστείας να το προτιμούν.

Σύμφωνα με πανεπιστημιακές έρευνες στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής το ταχίνι μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό πολλά οφέλη για μία καλή υγεία και μία όμορφη εμφάνιση καθιστώντας το υπερτροφή όχι μόνο για τη νηστεία αλλά για κάθε στιγμή.

Το ταχίνι αποτελείται από πολτοποιημένους σπόρους αλεσμένου σουσαμιού και παράγεται χωρίς χημική επεξεργασία ή άλλα πρόσθετα.

Στην αρχαιότητα αποτελούσε βασική τροφή των Ρωμαίων και των Ελλήνων πολεμιστών καθώς το απολάμβαναν αλειμμένο σε ψωμί ολικής άλεσης με λίγες σταφίδες, μέλι και κανέλα.

Η υψηλή περιεκτικότητα του σε υδατάνθρακες εφοδιάζει τον οργανισμό με ενέργεια. Μία κουταλιά ταχίνι στο πρωινό πριν το ξεκίνημα μίας έντονη ημέρας ή πριν την προπόνηση θα τονώσει σίγουρα τον οργανισμό.

Καλύτερος ύπνος με ταχίνι

Το ταχίνι χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα που διαθέτει σε μαγνήσιο, ασβέστιο, τρυπτοφάνη και θειαμίνη συμβάλει στην παραγωγή της σεροτονίνης, της λεγόμενης “χαρούμενης ορμόνης”. Η διατήρηση της σεροτονίνης σε υψηλά επίπεδα οδηγεί στην ευκολότερη χαλάρωση του οργανισμού αλλά και σε έναν καλύτερο ύπνο.

Μία σαλάτα με μαυρομάτικα φασόλια και ταχίνι εφοδιάζει τον οργανισμό με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας εφάμιλλη του κρέατος. Το ταχίνι είναι πλούσιο σε αμινοξέα και ο συνδυασμός με όσπρια ή δημητριακά το καθιστά ένα ιδανικό υποκατάστατο της ζωικής πρωτεΐνης για όσους έχουν επιλέξει τη χορτοφαγία ή νηστεύουν.

Η νόστιμη και θρεπτική υπερτροφή θωρακίζει και την υγεία του οργανισμού. Το ταχίνι περιέχει μία πληθώρα βιταμινών του συμπλέγματος Β απαραίτητες για την σωστή λειτουργία τόσο του νευρικού όσο και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Η κατανάλωση αυτής της τροφής ενδέχεται να συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το σουσάμι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε σησαμίνη, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε και μπορεί υπό προϋποθέσεις να συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Όμορφη και προστατευμένη επιδερμίδα με ταχίνι!

Τα οφέλη του ταχινιού αγγίζουν και την ομορφιά. Χάρη στις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στους σπόρους σουσαμιού το ταχίνι συμβάλλει στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών.

Οι ακτίνες UV προκαλούν την παραγωγή ελεύθερων ριζών οξυγόνου στην επιδερμίδα που ευθύνονται για αρκετές βλάβες όπως ρυτίδες, ηλιακά εγκαύματα ακόμη και καρκίνο του δέρματος.

Ταχίνι στο πρωινό, στο γιαούρτι, σε μια δροσερή σαλάτα… Μία υπερτροφή τροφή που αν καταναλωθεί με μέτρο γίνεται σύμμαχος της υγείας και της καλής ζωής όχι μόνο την περίοδο της νηστείας!